12 mei 2014

mee op reis

eens even kijken wat er zoal mee gaat op reis:
ken je hem nog? mijn quiltrol....geen idee wat er in zit sinds de laatste keer dat ik hem gebruikte....

aha, dat is ook zo! mini logcabin m.b.v. een voorgedrukt patroontje.

Nóg 2 doosjes die al héél lang dicht zitten....leuk klusje voor op de camping: bloemen maken van hexjes!

Nieuwe batikjes en "oude" ...beter méé dan om verlegen, maar toch nog geen idee wat ik er mee ga doen....


Wat een leuk werkje was dit, een klein tasje met flying geese. En de chinese stofjes zijn nog niet op....misschien nóg zo'n tasje maken?

Neeeeee, ik ga NIET aan het randje per week beginnen.....denk ik....maar mijn borduurgaren eens wat op orde brengen kan nooit kwaad, tóch? Leuk klusje voor tijdens de reis...zo kan ik óók nog wat om me heen kijken naar alle mooie gebieden waar we doorheen reizen. En wie weet, als ik vóór volgende week nog een stukje zwart stramien kan vinden...dat ik dan tóch???....en anders eindelijk maar eens de tuin bij dat engelse huisje afmaken, dat al ca. 10 jaar onaf ligt te wachten...

erg he? (bloos)


Patchen m.b.v. freezerpaper....maakt met de hand quilten een stuk simpeler. Kan nóóit kwaad om dit bij me te hebben, gewoon voor "je-weet-maar-nooit" ... (Alleen dan niet vergeten óók mijn reis-strijkijzertje mee te nemen!)

Ik kwam mijn mandala papieren én stiften tegen.... daar kun je ook vast heel leuke zentangels mee maken. Dat heb ik altijd al een s willen proberen....Misschien wel in de "Hundertwasser" stijl....?



 




 Nou, dat zit dus allemaal netjes bij elkaar in een doos. Waarschijnlijk gaat het meeste (zoals alle voorgaande jaren) ongebruikt weer mee terug, haha!



Maar je moet er toch niet aan denken dat je iets wilt doen en de benodigde materialen niet hebt....toch?

Wat is er nog meer gedaan deze week?

Dochterlief had een band los van één van haar schorten. Klusje van niks en graag gerepareerd voor haar.

Toevallig kreeg ik dit lint in handen toen ik iets anders zocht. En ik kon het niet nalaten het aan de binnenkant van haar schort te naaien. Vanmorgen ontdekte ze de verrassing en vond het zó lief, dat ze er zelfs een foto van plaatste op FB <lol>


Sinds héél lang weer eens wat aan bloemschikken gedaan.....

En, zoals beloofd: nieuwe bovenkantjes gemaakt voor mijn nieuwe slippers!

Tweezijdig draagbaar, zodat ik lichte

en donkere slippers heb!






Vrijdag op de markt gezwicht voor zùlk leuk, kleurig en superzacht garen!
 
Heel erg getwijfeld tussen het maken van een zgn. Southbay sjaal óf een cirkelvest.
Dus eerst maar van beiden een proefstukje gehaakt.
Uiteindelijk gekozen voor het cirkelvest:

Het schiet al lekker op. Leuk werk om te doen en verrassend hoe zo'n patroon uitpakt.
Als je het zo ziet, kun je je niet voorstellen dat het een goed model krijgt als je het aanhebt....

I.v.m. verjaardag van DS (Utrecht) en moederdag  (Nw. Vennep en Egmond aan zee) werden er dit weekend vele uren in de auto doorgebracht. Nuttig besteed met mijn haakwerkje dus.
Evenals de vele uurtjes dat we op visite zaten. 
Haken en kletsen gaat prima samen <lol>
Gevolg was alleen, dat ik gelijk een bestelling kreeg 
voor  nóg 2 cirkelvesten van een schoonzusje.....
Dat wordt dus nóg een project om toe te voegen aan de vakantie-hobby-projectjes....


12 opmerkingen:

  1. Hoe lang ging je ook al weer ;-)!? Allemaal even leuke dingen om te doen en met prachtig resultaat....de slippers zijn ook zó leuk! Ik zou maar zo veel mogelijk meenemen en dan aan het eind van de vakantie.......kijk ik uit naar de resultaten!
    Heel veel plezier en een fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja.....ik ga sowieso ´iets´ doen met de jeans-envelop en verder zag ik nog een grappig idee voor een spijkerjasje!

    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zul jij een fijne vakantie hebben, zeg! Wat een geweldige slippers heb je gemaakt, ik wist niet dat je die bovenkanten kon vervangen! Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben we toch een heerlijke hobby!!! En je kan het makkelijk meenemen op vakantie want heeft weinig ruimte nodig. Geniet maar lekker!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij zult je vast niet vervelen in de vakantie, wat laat je leuke kleine projectjes zien. Ook de slippers zijn super leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En waar ga jij zitten als je zoveel mee neemt????
    Veel plezier, ik begrijp dat je ongeveer een half jaar weg gaat met zoveel spullen?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo dat was een hoop te zien en te lezen, erg leuk. Je cirkelvest intrigeert me wel, ben benieuwd hoe dat uitpakt. Dank ook voor je bezoekje. De pine burr heb ik al eens kort uitgelegd,als je het leuk vind kan je dat hier lezen:
    http://coloursandfabrics.blogspot.nl/2013/06/pine-burr-quilt.html.
    Dan hoef je niet apart te gaan googlen :)
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. piep oh wat een leuke schatten dat je weer opdiept , zaaalig ik ga mijn vingerhoedjes meedoen op reis knufje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, waar ga je zitten en hoelang!!!!! In ieder geval grijp je straks niet mis. Heerlijk hoor.
    Wat een enig haakwerk, dat cirkelvest! Als je het af hebt, ga je het wel showen hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OO en waar gaat de reis naar toe. Volgens mij heel ver weg voor een heeeeeele lange tijd haha. Toch wel leuk hoor wat je allemaal laat zien ik hoef mij geen zorgen te maken dat jij je kunt gaan vervelen.
    Heel veel plezier
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O je zult je zeker niet vervelen wat heb je leuke dingen bij je. Een hele fijne vakantie gewenst met veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke dingen gaan er met jou mee, lekker veel, want dan kun je ter plekke besluiten waar je zin in hebt. Goed plan hoor Trudy. Hoe gaat dat cirkelvest er nou uitzien? Grappig hoor. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Ik ga je zo ook even een privéberichtje sturen op Facebook!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy