7 mei 2014

Tassentic

Dat ik een tassentic had, hadden jullie natuurlijk allang door.
Alleen...hoeveel tassen kan een mens hebben? (hihi)
Het kwam mij dan ook héél goed uit, dat mijn vriendin
van het winkeltje in Schoonoord
mij aanbood dat ik mijn tassen bij haar mocht hangen voor de verkoop.
Ik had bedacht er een stuk of 10 te maken, maar ik ben bij 6 gestrand.
Morgen ga ik ze wegbrengen.
Allereerst natuurlijk het kippetje:
errug leuk om te doen.
Dus gelijk ook  maar een een roze gemaakt:
Deze kenden jullie natuurlijk al:
De volgende is gemaakt van stof die ik op  het stoffenspektakel
gekocht heb.
Omdat het winkeltje ook wel een beetje franse sfeer uitstraalt, 
heb ik er ook maar 1 gemaakt van 'provence' stofjes:
En tenslotte nog één die vàst met een oma meegaat
voor de balletles van haar kleindochter:
Al met al een gevarieerd aanbod, vind ik zelf.
En nu maar hopen dat ze een beetje aftrek vinden.
Het zijn stuk voor stuk unieke exemplaren, toch?
Als het leuk loopt met de verkoop,
wil ik proberen er het komende 
winterseizoen wél 10 te maken.

Vorige week was mijn vriendin jarig.
Ze wil nooit iets voor haar verjaardag.
Maar....binnenkort wordt ze oma, dus 
had ik haar tóch een kadootje gemaakt:
Een dekentje voor in de kinderwagen, die ze bij zich thuis heeft 
voor als ze een keer op moeten passen.
Alleen bleek de binnenkant daarvan appeltjesgroen (!)
dus wellicht komt hij in het ledikantje te liggen, haha!
Ter decoratie had ik er 2 berenkopjes op gemaakt:
 De caravan staat alweer voor de deur. We hebben hem gister opgehaald. 
Dat voelt toch altijd zó lekker he?
Als we dan naar huis rijden, zouden we allebei wel zó door willen rijden naar onze vakantiebestemming. <lol>



Zodra de pootjes uitgedraaid zijn, drinken we dan ook 
samen even een kopje koffie in de caravan. 
Om alvast een beetje in de sfeer te komen.

Morgen ga ik het bed alvast opmaken, wat dan ook weer mooi afgemaakt wordt met "Sylvia's Bridal Sampler" kortweg "Sylvia"  genaamd:
De komende 2 weken ga ik gebruiken voor de voorbereidingen. 
Allereerst mijn zomergarderobe maar eens nakijken....
Door de medicijnen komen er de laatste tijd wat té makkelijk
kilo's bij, dus ik houd mijn hart vast voor de zomerbroeken.
Vanmorgen alvast héle leuke slippers gekocht.
Hier in Emmen is onlangs een winkel geopend waar ze 
dit merk verkopen: Galibelle
Ze zien er niet alleen uit als Birkenstocks, maar lopen óók zo lekker.
Het leuke is, dat de banden er zó af kunnen en 
vervangen kunnen worden door andere.
Dat kost ca. 14€ per stel.
Maaaaaarrrrrr....
dat kan deze creabea zelf ook wel, dacht ik zo!
Binnenkort in dit theater dus <lol>

Verder ben ik al ijverig bezig geweest om mijn handwerkprojectjes
voor de 6 weken (!!!) vakantie uit te zoeken.
Maar hierover volgende keer meer.
Nu eerst maar eens mijn bedje opzoeken! 
Welterusten!
 
 


 


8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tassen en wat een mooi cadeau voor je vriendin. Alvast fijne vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tassen heb je gemaakt. Ben benieuwd of het gaat 'lopen'. En je dekentje.... tja, dat matcht dus echt niet bij elkaar. Zal vast een andere plek voor gezocht worden. Heel leuk is het met die beertjes erop.
    En wat een heerlijk vooruitzicht. Geniet maar van de voorpret, die is al zo leuk.
    En die slippers met losse bandjes.... nooit gezien. Wat kun je daar mee variëren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuke tassen heb je gemaakt. Sylvia ligt er al mooi bij! Moet ik ook nog steeds doen, een quilt voor in de caravan maken. Provencaalse stoffen liggen al een paar jaar klaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat leuk die tassen. Vooral die kippentasjes geweldig. Lijkt mij een leuk idee om dat samen te maken met mijn kleindochters.
    Veel succes met de verkoop.
    Je slaapt in de vakantie wel heel erg mooi met zo'n prachtige quilt.
    Ik wens jullie heel veel plezier.
    Welke gaat de reis naar toe?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige tassen, die kippen-tasjes zijn zo leuk en grappig. Wat ligt er toch een prachtige quilt in de camper. En je vriendin zal het dekentje vast prachtig vinden.
    Leuke slippers, zal ze ook eens zoeken, misschien kan ik ze hier in mijn woonplaats ook kopen.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt hele leuke tassen gemaakt zeg en lekker gaan genieten jullie met je caravannetje haha................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk van die tassen, dat je ze in de winkel mag hangen. Volgens mij zal er heel veel belangstelling voor zijn.
    Zó mooi en vrolijk, je Sylvia in de caravan. Natuurlijk krijg je direct zin om op stap te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi hoi
    Jij maakt echt hele mooie creaties.
    Bij welke winkel in Emmen heb je trouwens die slippers gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy