19 mei 2014

vakantie

Ziezo, nog 1 nachtje slapen en we gaan op weg.
Voorlopig dus even géén blogjes. Ik neem wél de tablet mee, maar een blog daarop schrijven is niet handig. Even geduld dus <lol>

Nog even wat foto's van zaterdag, onze maandelijkse droomdekendag.
Voor de landelijke dag van Stichting de Regenboogboom  in oktober wordt gevraagd om allemaal een blok mee te nemen van een zeilbootje.
Techniek: paper piecing.
En mijn groepje kende dat nog niet.
Tijd voor een klassikale les dus, hihi.


Hoewel de meesten mij aanvankelijk wat wazig aankeken bij mijn uitleg, werd het "aha" gevoel steeds sterker terwijl we samen, stap voor stap, het proces doormaakten en uiteindlijk vonden ze het allemaal leuk!
Er zijn ook nog 3 dekentjes afgekomen:


Mooi resultaat weer, toch?

Ik had ook nog een foto beloofd van het eindresultaat van mijn vestje....bij deze:


Het is "gewoon"  een hele cirkel, waarbij je op een gegeven moment 2 gaten open laat als armsgat.
Doordat je het dan aantrekt, valt een deel van de cirkel als kraag/mouwen over je schouders.

Het katoen voor het tweede cirklevest (op bestelling) is inmiddels binnen.
En op de markt vrijdag ben ik óók nog gezwicht voor nieuw garen om toch óók nog maar een omslagdoek te haken.

Enfin, over 6 weken zal ik jullie laten weten wat er daadwerkelijk terecht gekomen is van al mijn wilde vakantieplannen.
Tot dan!

zonnige groetjes van Trudy ***



5 opmerkingen:

  1. Veel plezier, geniet ervan en kom weer gezond terug!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben te laat met mijn vakantie wensen. Maar als je dit leest hoop ik dat je genoten hebt en weer gezond en wel terug bent.
    Een prachtig vest heel kleurrijk.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat jullie zo steeds bij elkaar komen voor die droomdekentjes. Enig, dat bootje. Ik ben helemaal weg van je vest!! Wat een bijzonder model en die kleuren! Helemaal geweldig.
    Je zult inmiddels wel op reis zijn, maar ik wens je alsnog een superfijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy