10 oktober 2014

Opgeruimd staat netjes en....een 100 jarige!

Net als vorig jaar doe ik weer mee met Dr'uitdaging van yourganize.
Elke dag krijg je een opdracht om iets in huis eens flink op te ruimen.
Ik heb de opdrachten netjes opgeslagen, maar nog niet één uitgevoerd, want elke dag kwam het nét niet uit <lol> Of ik was in de tuin bezig....of de tuinkast aan het uitmesten (wel een vergelijkbaar doel, toch?) en daarna moest ik (van mezelf) mijn werkkamer eens grondig aanpakken.
Het was een fikse klus, want ik wilde óók mijn tafel anders (beter?) neerzetten. Dus alles moest van zijn plaats. Maar, dan kun je ook mooi eens in al die achterafhoekjes zuigen, toch?
Ik ben blij met het resultaat.
Links mijn snijtafel. Moet nog iets leger dus...
  
de eigenlijke werkplek, met alles wat van pas 
komt bij naaien netjes in het ladenkastje
  
Voor het rechterkastje wil ik nog een wat leukere indeling maken.
Zodat het niet alleen praktisch is, maar er ook wat leuker uitziet.
Tenslotte moet deze kamer soms ook als logeerkamer dienst doen.
Ik heb helaas nog niet veel tijd gehad om uit te proberen of het nu ook daadwerkelijk efficiënter werkt <lol>. Dus dat horen jullie nog t.z.t.
Mijn designwall is een schilderij (dat nog steeds in opslag staat van onze zoon) waar ik een flanellen (hoes)laken omheen gespannen heb . Ik moet natuurlijk wél voorzichtig zijn met spelden, want óóit zal het schilderij wel weer eens naar zijn huis gaan en mooi moeten zijn.
Er óp heb ik mijn blokken maar eens gerangschikt van het "zutphense doosje" (jaja, uiteindelijk komt alles nog wel eens terug). Ik heb daar héél enthousiast blokken van gemaakt, maar helaas allemaal verschillende maten, zodat ik al 2 jaar niet weet wat ik er mee aan moet...
Het andere kunstwerk is het 'werkje' van de regiodag vorig jaar. Het hangt al een poos te hangen en hoeft 'alleen maar' even doorgestikt te worden. 
Ik hoop dat het er, doordat ik het nu steeds zie, eens aan toe kom om het af te maken.
Het zou een hoes voor een multomap moeten worden....maar het kan zomaar zijn dat het uiteindelijk een tas wordt. Hihi...
Inmiddels staat mijn reismachientje alweer klaar, mét een tas met spulletjes.
Want morgen is het weer de landelijke droomdeken maakdag in Amersfoort.
Zin in!

Van daaruit gaan we door naar het westen, waar we dit weekend de 100ste verjaardag van mijn schoonmoeder gaan vieren. Wat een belevenis! Dat maken vast niet veel mensen mee.
En gelukkig is het koppie er nog goed bij!
Goed weekend allemaal!



6 opmerkingen:

  1. Wat een idee, die Drúitdaging!!!! Oh, ik zou dat nooit redden, denk il. Doe toch liever mijn eigen programma. Je werkplek ziet er super uit. En wat ziet de 100-jarige er nog mooi en goed uit! Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je werkplek ziet er geweldig mooi uit. En alvast gefeliciteerd met je schoonmoeder wat een geweldige leeftijd heeft ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahaah, ook ik doe mee met de Uitdaging van Hilde ;-) en heb alleen de opdrachten van de eerste 2 dagen kunnen doen, maar er zaten er een paar tussen die ik al pas geleden heb gedaan, dus dat scheelt. Het is zoals je schreef, de ene dag komt het niet uit, de andere dag heb je het druk met andere bezigheden. Maar ik sla alle opdrachten ook op en als ik dan een "gaatje"of een emmertje tijd heb, dan doe ik snel even een paar kleine opdrachtjes.
    Gefeliciteerd met je schoonmoeder, wat een gezegende leeftijd, 100 jaar!!! Mijn moeder is pas 90 geworden, vind ik ook een beste leeftijd, haar vader (mijn opa is 100 jaar en 10 maanden geworden.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet helemaal aan´t programma gehouden maar wel een opgeruimde kamer!! Dat kan ik niet zeggen :-(.....´t is hier een puinhoop!
    Leuk, zie ik je morgen en kan ik je ´live´ feliciteren met de prachtige leeftijd van schoonmoeder,
    tot dan!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, je hebt precies dezelfde indeling van je hobbykamer als mijn kamertje. Raam links en lekker veel licht. Zelfs mijn tafels staan exact hetzelfde alsmede het prikbord! haha Gefeliciteerd met je 100 jarige schoonmoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mag je bij mij ook komen opruimen hoor. Een kamer waar je U tegen zegt gezellig hoor.
    Wat mooi een jarige van 100 jaar en nog goed bij de tijd. Geweldig en proficiat.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy