21 december 2014

Fijne Feestdagen

Nog een paar dagen en het is alweer kerst.
Het huis is al aardig in sfeer gebracht, zelfs mijn werkkamer:
  
Het echte "free motion quilten" is dan nu toch begonnen!
  
Ik ben niet zo blij met het restant van de Frixion-pen na het strijken :(
Maar niet al te veel blokken voortekenen dus!
De zwarte blokken heb ik met een Sewline potlood gedaan, maar ook dat zint me niet! Veel te veel gepoets en gegum om het weer weg te krijgen....
 
Vóór kerst moeten alle Building Blocks even netjes opgeborgen worden zodat het wat meer een slaapkamer wordt voor DD en partner.

Tot kerst denk ik dat ik nog zóveel te doen heb, dat quilten (én bloggen) er even bij inschiet.

Bij deze wil ik jullie dan ook allemaal bedanken voor de lieve reacties op mijn blogjes dit jaar 
en wens ik wens jullie nu alvast 
gezellige dagen met hopelijk véél vriendschap.
Mijn lieve DH heeft daar weer een mooi gedicht over geschreven: 

Een nieuw jaar, een nieuw gevoel.
Voor je ligt een onbekend terrein.
Misschien wordt het stappen zonder doel,
en vragen zullen er ook altijd zijn.

Stappen is nodig, voor jou en voor mij,
maar voorwaarts is niet altijd goed.
Soms moet je even een stap opzij,
of geeft een stapje terug juist moed.

Vragen zullen er blijven, groot en klein,
dagelijks, en soms voor je hele leven.
En als antwoorden al te vinden zijn,
dan is het vaak hooguit voor even.

Maar als je met vrienden samen bent,
durf je stappen zonder richting te weten.
Niet dat liefde alle antwoorden kent,
maar ze doet je de vragen vergeten…

En samen met een (detail) foto van mijn laatste kerstquilt
was dat weer een mooie kerstkaart die dit jaar de deur uitging.
Lieve groetjes, Trudy  


4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het mooie gedicht van DH! Heel fijn!
    Jij bent ook geweldig bezig met je project. Wat jammer van de pennen....wel gek dat de Frixion niet weg wil, heb ik tot nu toe niet meegemaakt....Misschien omdat het batik is?
    Deze dagen zijn druk hè? Niet veel handwerken, ook voor mij niet...Maar veel liefde en warmte en vriendschap, dat wens ik jullie ook toe!
    Tot een volgende keer!
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jullie ook hele fijne Kerstdagen toe en een gezond 2015.
    Dank voor het mooie gedicht.
    Het was fijn om het even in alle rust te lezen en in je op te nemen.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind je het niet spannend, soms lastig, dat machinaal quilten? Ik ben er ook mee bezig en betrap me er op dat ik me bewust moet ontspannen! Toch is het resultaat enig!! En wat een leuke kerstkaart maakte je van je quilt!
    Jij ook hele fijne dagen en tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook voor jouw en je dierbaren hele fijne en gezellige Kerstdagen en een geweldig en creatief 2015.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy