31 december 2014

Quilt voornemens voor het komende jaar

Het is bijna onvermijdelijk: goede voornemens bedenken met het nieuwe jaar zo dichtbij.
Vooral op quiltgebied interessant voor dit blog natuurlijk.
Dat ik mijn ramen vaker wil lappen of het huis wat vaker opgeruimd wil maken spreekt voor zich.
Wie wil dat nou niet? En bij wie mislukt het elke keer ook weer?

Quiltplannen dus. Al bladerend door jullie blogs en snuffelend op Pinterest bekruipt me dat gevoel van 120 te moeten worden steeds meer! Er moeten dus keuzes gemaakt worden.

Nr. 1 dit jaar is het Building Blocks Quilt Project van Leah Day natuurlijk.
Dit zijn de kleuren waar ik mee ga werken.
Ik hoop elke week wat blokken te kunnen maken, want ik loop een jaar achter <lol>
Het project dat ik voor de midweek gesneden had, moet natuurlijk óók nog af:
 De Toscaanse klosjes.
Er liggen nog 2 droomdekentjes te wachten om gedubbeld te worden:

Ergens in 2014 ben ik begonnen met een Aussie Dear Jane:
Daar moet dus nodig weer wat aan gedaan worden.
Er zijn nog maar 3 blokjes klaar <bloos>

En zou het me dit jaar gaan lukken om eindelijk eens één geheel te maken van de lapjes uit het Zutphense doosje?
Jullie zijn vast allang vergeten waarom dit project zo heet?
Toen DH en ik in 2011 weer terug gingen van Twente naar Emmen kregen we van vrienden uit Zuthpen als afscheidskado i.p.v. een bloemetje, een prachtig gevuld doosje van Petra Prins.
Ik ben daar heel enthousiast blokken van gaan maken, zonder al te veel op de afmetingen te letten. Waardoor het nu voor geen meter in elkaar past. Daar moeten dus de nodige sashings tussen komen en evt. wat nieuwe blokken. Maar dan moet ik een keer naar Zutphen, want het doosje is leeg...
Verder ik dat ik, na alle praktijkoefeningen met de BBQ, genoeg vaardigheid opgebouwd heb om eindelijk eens Sylvia's Bridal Sampler helemaal door te quilten op de machine:
Af en toe spelen met restjes op de machine blijft ook leuk. 
Ik wil dan ook zeker komend jaar nog een paar  kaarten maken of op andere manier mijn giga-restjes-voorraad wegwerken.
Ook op haakgebied is er nog het één en ander af te maken:
Er zijn al aardig wat grannies gehaakt, die aan elkaar gezet moeten worden:
zo mogelijk met Sophie's Garden in het midden:

Zentangelen blijft ook nog altijd leuk, maar schiet er steeds meer bij in.
Behalve kaarten maken weet ik er ook niet zo'n goede bestemming voor.
En ik heb nu eenmaal altijd de neiging iets 'nuttigs' te willen maken.
Misschien deze leuke schilderijtjes voor boven het 'chineese kastje' ?
Nou, voorlopig zal ik me weer niet vervelen.
En nou niet vergeten om over een jaar dit lijstje nog eens te bekijken om te zien wat er daadwerkelijk van terecht gekomen is.
Want, hebben jullie dat nou ook:
in de loop van het jaar komen er nog weer zóveel andere leuke dingen voorbij!!!
Eén voornemen blijft gelijk aan dat van vorig jaar en het jaar daarvoor:
voornamelijk winkelen in eigen kast <lol>

Ik wens jullie allemaal een stoffig en creatief nieuwjaar.
Lieve groetjes, Trui








2 opmerkingen:

  1. O Trudy ik denk dat je het volgende jaar nog tijd tekort komt. Maar ach gewoon beginnen zou ik zeggen dan kun je volgend jaar op hetzelfde tijdstip nog eens op dit blog kijken of het gelukt is.
    in elk geval veel plezier met het maken van dit alles.
    ik wens je een goed en gezond 2015 toe.
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie hier alles zo voorbij komen en zie dat ik niet de enige ben die zoveel omhanden heeft. Het is allemaal even mooi. Ik ben zelf gestopt met voornemens wat ik in een jaar af wil maken wat ik me wel heb voorgenomen is aan niets nieuws te beginnen voordat er veel af is en dat is al een geweldig voornemen voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy