8 januari 2015

Min of meer bezeten?

Zo lijkt het wel, hihi. Maar ja, nog steeds niet helemaal opgeknapt kan ik nog geen kant op. Vandaag moesten er écht weer even wat boodschappen gedaan worden en dat bezorgde me alweer véél vermoeidheid en zweet op de rug. Ik hoop toch echt dat 2015 nog wat meer energie voor me in petto heeft.
Huishoudelijk werk is óók véél te vermoeiend <lol>, dus blijft er weinig anders over dan met blokken spelen...tóch?


Oh, nee, ik heb toch nog wat anders gedaan!
Zó leuk! Een klein vriendinnetje (12 jaar) vroeg me haar te helpen met het naaimachientje dat ze voor haar verjaardag gekregen had.  Nou, daar viel niet veel mee te beginnen, helaas.
Dus heb ik mijn "oude kleine" gepakt en haar daar de beginselen van naaien op een machine op bijgebracht. Ze is zó enthousiast, dat ze de komende weken nog een paar keer terug komt op woensdagmiddag.
Eerst maar eens leren rechte naadjes te stikken.
Omdat het altijd leuk is om "iets"  te maken, hebben we er een pannenlap van gemaakt.
Volgende week wordt het een knuffeltje. 
Leuk hoor, dat enthousiastme!
En verder deze week, terwijl de regen in pijpestelen naar beneden kwam, is de  BBQ ook alweer lekker gevorderd.
Eerst moesten er nog wat blokken gepatched worden.
Een paar 'Disappearing 9-patches', 4 'Spinning Squares' en een paar huizen.
Ooooooh, waarom kan ik me toch nooit aan een patroon houden, hihi. 
Die huizen werden dus héél anders.
Kijk en huiver:
Dit is dus een zgn. Disappearing 9 patch.
Hiertoe maak je eerst een gewone 9 patch, dat snij je horizontaal en vertikaal doormidden.
Daarna 'flip' je het blokje rechtsboven en linksonder en voila,
een heel ander blok is ontstaan!
Tot zover nog redelijk volgens het originele patroon
Dit spinnenweb heb ik gevonden bij het Free Motion Quilting Project
van Leah Day. Zo ook dit 'Lollypop' patroon:
 Ik heb me laten inspireren door de sprankelende kleuren en het "net even andere" ontwerp van  Karen Klamczynski‎, dus mijn eerste en tweede  huis werden gelijk al anders:
Omdat we heel veel weken per jaar onze caravan als huis gebruiken, vond ik dat die óók wel in deze quilt mocht komen:
En ach, als je dan tóch lekker gek bezig bent, dan óók maar een droomhuis er bij:
Je snapt dat ik veel plezier had deze week!
 De blokken zijn weer op. Er moet dus weer gebouwd worden.

Maar misschien moet ik toch eerst de kerstboom maar even aftuigen?
Het kan tenslotte niet het hele jaar kerst zijn, toch???
Maar ja, al die lichtjes zijn zo gezellig!
Fijn weekend allemaal!
 





8 opmerkingen:

  1. Hoezo bezeten ???? Dit is een regelrechte verslaving!!!
    Ik dacht dat het een jaarproject was... maar ja, eens een quilter... altijd een quilter !!!!
    Word prachtig, complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trudy, wat kun je toch prachtig quilten, en wat een leuke blokken zijn het weer geworden!
    Ik heb ook altijd de neiging om 'iets' aan een patroon te veranderen, dus ik snap je best, en de huisjes mogen gezien worden. Helemaal leuk! Ik hoop dat je snel weer een beetje bijspijkert, want je zo gammel voelen is "blèh"....
    Groetjes, Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwaar verslaafd dus ;-)! Maar zooooo mooi! Ik heb hartelijk gelachen om je huizen, wat een vondst!
    Niets van te merken dat je niet fit bent.....maar kan me voorstellen dat je dan lekker in je kamertje blijft, beterschap!!!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoop ook dat het jaar 2015 meer gezondheid en energie voor je heeft....als je dat hebt dan krijge we nog meer leukere dingen te zien. Deze zijn erg leuk hoor.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige blokken en die kleuren ze springen van het scherm. Gezellig hoor zo'n meisje aan de slag.
    Ik hoop dat je toch wel opknapt want door sukkelen is het ook niet.
    Groeten
    Van de andere Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Ik zag net dat je geweldige blokken ook op de free motion quilt site gedeeld worden. Helemaal top toch

      Verwijderen
  7. Je gaat sneller dan een caravan, met die blokken!! Enig!! Ook enig dat je zo'n kleine enthousiaste meid het naaien bij kan brengen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy