5 januari 2015

Molentjes

Als kind had ik elke winter weer bronchitis...
Wat ik me er van herinner is, dat mijn moeder altijd wel wat bedacht waar ik me mee kon vermaken.
We waren altijd wel íets aan het knutselen.
Vandaar dat het me nu ook helemaal niet vreemd voorkomt om gezellig op mijn kamertje aan het Building Blocks project te gaan weken nu ik nog niet helemaal fit ben.
Vóór kerst had ik al heel veel blokken in elkaar gezet, die inmiddels allemaal doorgequilt zijn.
Als laatste de Pinwheels:

   
 Wat een verschil, of je de "pebbles" in het zwarte of het gekleurde vak maakt!

  
Gebogen lijnen volgens "het" patroon (boven)
en volgens eigen inzicht (onder)

Er lag nog een simpel "4-patch" blok, waar nog iets in bedacht moest worden.
Ik vind het "wiggly-pasta" patroon errug leuk, dus die moest het worden:
Eén versneden "9-patch" was al in elkaar gezet en kon dus worden doorgestikt:
Niks voorgetekend, puur op het gevoel en het timmermansoog gestikt.
De cirkels worden geleidelijk aan steeds ronder.
Ik heb ontdekt dat 8-jes stikken het best werkt bij mij.
 Het doorstikken gaat eigenlijk best vlot!
Ik ben héél wat langer bezig geweest met het in elkaar stikken van deze 2 blokken.
Maar ze zijn wel errug leuk geworden, zelfs al zijn ze nog helemaal niet gequilt:

3x raden wat ik morgen ga doen <lol>



 


2 opmerkingen:

  1. Ze zijn inderdaad heeeeel errug mooi gworden. Prachtige kleuren. En heb je vandaag heerlijk kunnen stoeien met de blokken?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk te raden hoor...... Wat zijn ze enig en wat quilt je ze leuk!!! Ook leuk om dat machine doorquilten goed onder de knie te krijgen. Enig effect!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy