15 januari 2015

Werk in uitvoering

Er is ijverig gebouwd hier in huis! 
Alle 56 blokken zitten in elkaar en er moeten er nog 15 doorgestikt worden.
Hier even een sneak-preview van een 'wonky star' blok onder de machine:
Mijn gezondheid gaat gelukkig weer goed. 
Waardoor er méér buiten de deur gedaan kan worden. 
En minder binnen....het tempo ligt dus iets lager.
Bovendien heb ik behooooorlijk zitten klieren met de 'Sawtooth' blokken.
Ten eerste worden mijn blokken 25 cm i.p.v. 8 inches (= ca. 20 cm), zodat ik de gegeven patronen niet kon gebruiken en zelf aan het rekenen moest.
Ten tweede heb ik me toch zitten klieren met de flying geese! 
In de midweek had ik daar aardig wat van gemaakt. Maar hoe ging dat ook alweer?
Enfin, ik zal jullie alle gezucht en gesteun besparen. 
Het kostte véél tijd, maar uiteindelijk is het gelukt.



Het heeft nog wel een extra blok opgeleverd, want ik had per ongeluk nóg een keer gekleurde puntjes gedaan i.p.v. zwarte.
Leah Day, de motor achter dit Building Blocks project 
zegt in de video's regelmatig dat je niet te veel uit moet halen.
Dus heb ik maar een nieuw blok bedacht. Ik moet er tenslotte 14 méér hebben dan het oorspronkelijke patroon, omdat ik een wat grotere quilt wil maken.
 
Deze week gingen we héél gezellig eten bij DD .
In Groningen dus. 
Ze heeft een vegetarische maaltijdservice (klik) 
en kookt de sterren van de hemel.
En wij mochten daar dinsdag dus van meegenieten. Héérlijk!
Dit even tussendoor.
Groningen dus.
Daar zit....juist, het prachtige Cordi Atelier
 Volgens mij de kleurrijkste quiltwinkel  van Nederland.
Ennnnnnnn....ik moest nog stof voor de sashings hebben.
Dus trokken we iets eerder noordwaarts, zodat we daar even heen konden.
Parkeren is daar een regelrechte ramp 
(wisten we nog, want DD woonde er eerder vlak bij).
Geen probleem, DH wilde wel in de auto blijven zitten, haha!
Het was errug moeilijk kiezen, maar uiteindelijk is het deze geworden:

Om beter te kunnen kiezen, nam ik wat blokken mee.
Die dus eerst even netjes op maat gesneden moesten worden.
Wat komen daar nog veel restjes af....
en wat is het moeilijk die weg te gooien <lol>
Alleen al om naar te kijken is het een feestje:
Ik zit óók nog weleens gezellig beneden in de kamer op de bank hoor. 
Tv kijken is niet echt mijn hobby en als hij dan tóch aanstaat, 
doe ik meestal iets anders ondertussen.
Zoals haken, of breien of, zoals je hier ziet
  
 patroontjes bedenken en uitproberen voor de komende blokken.
Zo komen de 2 hobby's (quilten en zentangle) mooi bij elkaar.

Deze week ben ik ook gezwicht voor een kleurboek voor volwassenen.
Heerlijk toch, weer even kind zijn en netjes binnen de lijntjes kleuren?

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!
Dat gaat ons vast wel lukken, 
want zaterdag gaan we naar Egmond: mijn vader wordt alweer 93!
Iets minder goed ter been, maar nog steeds heel helder van geest!
Samen met mijn moeder genieten ze nu alweer 2 jaar van hun  plekje in het verzorgingshuis.
Waar ik ze deze voor gemaakt heb, weet je nog?
 Iedereen die op bezoek komt (en dat zijn er gelukkig nog steeds héél veel) 
moet hem even bewonderen.
Dus ik heb wél eer van mijn werk!







3 opmerkingen:

  1. Wat zijn dat weer een mooie blokken. Die kleuren vindt ik helemaal geweldig. Bij Cordi kan je inderdaad je hart ophalen, zoveel moois

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kleuren spatten van het scherm maar dat had ik volgens mij al eerder gezegd. Maar het is echt zo de blokken stralen en de figuren erop maken het helemaal af. Fijn om te horen dat het nu beter met jou gaat. En heeft de maaltijd gesmaakt? Misschien een aanrader voor mij om eens naar het noorden te gaan samen met een bezoek aan die mooie quiltwinkel kan dat een gezellig dagje worden. De stof voor de sashings is helemaal leuk en past er goed bij.
    Nog een fijn weekend en proficiat met jou Vader.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat worden je blokken toch mooi en wat doe jij dat machinaal quilten toch goed.
    Van al die felle kleurtjes word je wel heel vrolijk.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy