13 februari 2015

Wonder

Wonder boven wonder krabbelt oma (100!)
er weer bovenop. 
Ze is vandaag al met de rollator naar de badkamer en terug gelopen. 
Terwijl ze vorige week nog amper even naast haar bed kon staan. 
We vinden het een wonder en zijn er erg blij mee.
Ik heb vorige week lekker bij haar bed zitten breien. 
Kijk maar eens hoe de sjaal gegroeid is:
Van een aarzelend, on-wennig begin
via wat patroontjes van de 'retro-sjaal' 
van Wieke van Keulen
tot een steeds mooier en mooier geheel!
Zie je die gele hartjes? 
Dat wolletje bleek nog in oma's naaidoos te zitten.
Behalve de herinneringen aan die gezellige dagen 
(nog wel vol zorg) 
zit er nu dus ook een kleurtje van haar in.
De draadjes zijn afgehecht, 
de onder- en bovenkant is dichtgemaakt 
en hij ligt nu opgespannen en vochtig gemaakt op de strijkplank om een beetje in model te komen.
De voorste helft op de foto hierboven is het laatste stuk. 
Hierbij heb ik dankbaar gebruik gemaakt van het boek dat ik vorige week in Enschede vond.
We hebben 4 jaar in Twente gewoond en daar heb ik een héle goede tandarts aan overgehouden, die ik trouw elk half jaar bezoek. 
Mooi te combineren met controle opticiën 
en rondje door het gezellige winkelcentrum aldaar. 
Terug hebben we héérlijk toeristisch gereden door het prachtige Twentse land,  
zodat het meer als een vakantiedag voelde dan een 'verplicht tandartsbezoek'. 
En nu wordt er druk gebroed op een volgend project.
Volgende week gaan we weer naar oma
en moet ik natuurlijk wél weer 
even wat omhanden hebben.

Woensdag is Julia weer geweest en heeft ze een hele leuke tas gemaakt!
Ze heeft er echt gevoel voor en de meeste dingen hoef ik maar één keer te zeggen en ze onthoudt het!
Heel leuk om haar zo te begeleiden!

Morgen gaat ze met Agnes en mij mee naar de handwerkbeurs in Zwolle.
Dat wordt vast een gezellige dag.

Op quiltgebied is er dus niets gebeurd deze week.
Is ook niet zo erg, na de explosie van januari.
Hoewel....er kwam een vriendin op bezoek
en die bracht een tas voor mooie lapjes mee!!!
Bij het bekijken popten er alweer allerlei ideetjes boven.
Wat is dat toch met ons....kasten vol lapjes en tóch...
steeds weer blij  met iets nieuws er bij.

Ik ben benieuwd waar ik op de beurs nog allemaal voor zwicht.....



3 opmerkingen:

  1. Allereerst wil ik Julia een compliment geven: wat heb jij knap deze supertas gemaakt!!
    Dat is echt een wonder, dat moeder van 100 nog zó opknapt. Ze moet wel héél sterk zijn.
    Je sjaal vind ik prachtig. Lijkt me best moeilijk, maar leuk om te maken met die verschillende kleuren en patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je moeder weer opknapt.
    En wat een mooie sjaal, wat kun je goed breien ! dat doe ik je niet na.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je moeder weer opknapt.
    En wat een mooie sjaal, wat kun je goed breien ! dat doe ik je niet na.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy