3 maart 2015

Ontwennings verschijnselen

Al een poosje moest ik mijn machines voor onderhoud wegbrengen. 
Na lang uitstellen heb ik dat vorige week maar eens gedaan.
En sindsdien heb ik een beetje ontwennings-verschijnselen, haha.
Ik loop een beetje te keutelen, brei of haak wat en ruim van ellende mijn werkkamer maar op......
Dat kwam goed uit, want onverwacht kwam DD dit weekend een nachtje slapen.
Zóooooo gezellig!

Mooi moment om ook maar weer eens een update van dit blog te maken.

Wat gebeurde er zoal, de afgelopen weken?
De handwerkbeurs was gezellig! Wat lijkt het alweer lang geleden...
Agnes en ik hebben genoten van het enthousiasme van Julia. Alles vond ze leuk. Ag en ik hebben beiden (nog) geen kleinkinderen, dus dit was een ideale gelegenheid om eens lekker zo'n meisje op z'n "oma's" te verwennen.
Zelf ben ik ook wel gezwicht voor het een en ander, maar ik heb me ingehouden.
Wél mocht ik van mezelf nu die superdeluxe strijkbout kopen. De mijne is nl. een poosje geleden ter ziele gegaan en de reserve die ik uit Delden overgehouden had, is spoorloos.
Een paar weken heb ik het gered met een heel oudje, dat mijn moeder nog had staan. Ach ja, in het verzorgingshuis waar ze nu zit, heeft ze die toch niet meer nodig.
Mijn nieuwe bevlieging ( een slag in de rondte ofwel Fair Isle breien ) vroeg ook wel even wat extra's.
Een mooi setje, met 3 verschillende diktes en 3 verschillende lengtes.
Ze breien heerlijk.
Deze dame sprak me ook wel aan. Ten eerste omdat ze (althans op de beurs) haren in alle kleuren van de regenboog had. Maar ook om de details, zoals knieën, ellebogen en zelfs echte billen!
Het lijf wordt helemaal aan één stuk gebreid, eerst het hoofd, dan de romp en daaraan dan weer de benen en armen.
Helaas ging er bij het tweede been iets mis (het zat aan de zijkant van de billen i.p.v. er onder) zodat ze nu even gefrustreerd terzijde geschoven is...
Julia en ik hebben vorige week deze schattige muizen gemaakt.
Erg leuk om te doen.
Vorige week was er weer droomdekendag.
De twee nieuwe leden, waaronder Julia, waren gelijk aardig op dreef
met een leuk gezamenlijk project: vierkantjes van 15 cm aan elkaar naaien.
Goeie oefening om alle naadjes op gelijke breedte te houden.
Er werd ook nog een "affo"  ingeleverd, prachtig!
Vorige week ben ik een dagje naar Soest geweest, om op het hoofdkwartier van Stichting de Regenboogboom te helpen met het sorteren van 31 dozen gedoneerde stof.
De treinreis was een avontuur op zich (deuren en poortjes die niet opengingen en zo)
maar het werken met de andere vrijwilligsters was erg gezellig!

Morgen weer een paar dagen naar oma, die alweer over de gang loopt met haar rollator.
Als het zo door gaat kan ze binnenkort weer terug naar haar eigen huis, 
waar we allemaal erg blij mee zijn.
Er moet natuurlijk wel weer even een werkje bedacht worden om de lange reis en het "alleen maar zitten" te veraangenamen. 
Vorig jaar, tijdens mijn haakmanie,  ben ik begonnen aan een driekhoeks-sjaal. 
Na 2 pogingen (ze vielen steeds tegen) heb ik besloten er mijn 4e Sophie's Garden van te maken, die vervolgens dienst gaat doen als achterkant van een vest.
Dit was de derde, gemaakt van katoen. 
Ligt nog steeds te wachten op een bestemming. <lol>
Nr. 4 wordt gemaakt van Lana Grossa Felice, 50 % katoen, 50 % acryl .
Al hakend bedenk ik zelf het patroon voor de voorkant. Tzt wordt het wellicht nog eens wat....

Groetjes!













2 opmerkingen:

  1. Lekker bezig zoals altijd. Leuk he om met een meisje op pad te gaan dat zoveel plezier heeft aan lapjes en ander handwerken.
    Je mist Twente? Ach wat jammer want Drenthe is toch ook mooi en prachtig om te fietsen.
    Fijn dat het met Oma weer beter gaat.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die muizen vind ik enig! En ook dat haakwerk, die kleuren, ontzettend leuk!
    Zo leuk dat je met die droomdekentjes én met de Regenboog boom meedoet. Daar maak je zoveel mensen blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy