5 oktober 2015

1175 km, 2 vlinders en 7 bloemen verder..

....zijn we weer veilig thuis.
Wat een heerlijk werkje toch om tijdens lange autoritten mee bezig te zijn.
 We hebben het heerlijk gehad en gaan zéker nog een keer naar Castel Marguerite in St. Nectaire.
Zéker als de droomdekenweek daar doorgaat. En die kans is best wel groot.
In de herfstvakantie wordt het verder uitgewerkt.

Eenmaal thuis zat de agenda gelijk alweer lekker vol <lol>
Het begon maandag met een workshop van Stichting de Regenboogboom voor het maken van droomdekentjes. Er gaat daar een hele  nieuwe enthousiaste groep van start. Dat enthousiasme straalde er tijdens de dag ook al vanaf:
  
Omdat ik 24 oktober niet naar de landelijke droomdekendag kan, heb ik die dag mijn 9 dekentjes van dit jaar alvast bij Ineke ingeleverd.

Donderdag was het wéér prijs op quiltgebied:
de regiodag van het Quiltersgilde in Zuid-Drenthe .
Maar liefst 94 dames genoten die dag van een trunkshow van Petra Prins en een workshop, waarbij we aan het eerste blok van de "Schooljuf" werkten.
dit is hem dan, de Schooljuf. Zal ik hem óóit helemaal maken???

 Vrijdag gingen we weer richting het wilde westen.
Dit keer voor een vergadering én het leeghalen van het appartement van DH's moeder.
Dinsdag de 13e wordt ze 101 en het is nu toch echt zo ver dat ze beter af is in een verzorgingshuis dan zelfstandig in haar flat. Dus werden alle broers en schoonzussen opgetrommeld en hebben we met zijn negenen de huisraad door onze handen laten gaan.
Het meeste gaat toch echt naar de kringloop en, gelukkig voor DD had ook niemand belang bij het 12 delige bloemetjes servies compleet met nog 2 dienschalen, een heuse juskom en botervloot.
Mede door haar passie voor koken is ze verkikkerd op mooi serviesgoed. 
Al helemaal als het van haar oma geweest is.
Haar week kan dus niet meer stuk. Ook al niet door haar nieuwe huisgenoot, die op dierendag gearriveerd is:
Gaja heet dit schatje...



En vandaag is Julia weer eens geweest. Mede door het overlijden van mijn moeder en onze vele vakanties was dit al héél lang geleden. Ik heb zelfs nog niet laten zien wat voor moois ze voor moederdag gemaakt had! Echt geweldig!
 

Vandaag hebben we het ritsvoetje ontdekt en dit leuke toilettasje gemaakt:

Ik blijf het geweldig vinden dat ze zo enthousiast is en alles zo snel door heeft.
Je hoeft echt maar 1 keer iets uit te leggen en ze onthoudt het.
Ze is inmiddels ook al een trouw en enthousiast lid van onze droomdekengroep geworden.
Die heeft lekker doorgewerkt tijdens mijn afwezigheid en al heel veel tops klaar.
Om te zorgen dat die nog mee kunnen op 24 oktober, help ik "even" met de afwerking.
De perfectie kleur fleecedeken gevonden
Leuke tijgerprint voor de achterkant. Nu nog een paar stoere poezen op de voorkant.


Nu "alleen" nog maar even doorstikken ( er ligt er ook nog een met bootjes klaar, je ziet hem nog nét bij Julia op de achtergrond) en dan kunnen ze mee naar Amersfoort.

Behalve hexagonnen maken, is lezen ook een van mijn favoriete bezigheden tijdens lange autoritten.
Ik heb de Winding Ways Quilt van Jennifer Chiaverini weer eens opgezocht.
Hier wordt heel veel in beschreven wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van een quiltweek.
Héél interessant dus voor mij (<lol>)
Binnenkort komt er een extra pagina bij op dit blog, waar je alles kunt lezen en zien over de droomdeken/quiltweek in augustus/september 2016 in Frankrijk.

En nu ga ik weer gauw naar mijn machientje!
Groetjes,
Trui








 





4 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat je weer thuis bent en heel positief kunt vertellen over jullie verblijf in Frankrijk maar ook over de dingen waar je thuis mee bezig bent.
    Veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes deze week en wat ben je meteen weer druk! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is bijzonder, dat Julia al zo leuk meedoet met de droomquiltjes! Echt fantastisch. Heerlijk, zo'n enthousiaste kleindochter! Daar ga je nog heel lang plezier aan hebben, dat is wel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug en wat ontzettend leuk te lezen en te zien. het enthousiasme van je kleindochter. Lijkt me heel bijzonder om zo samen bezig te zijn en te genieten!
    groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy