12 oktober 2015

Opgeruimd staat weer netjes

Nadat ik 3 droomdekentjes doorgestikt had voor een vriendin was het wel weer eens tijd mijn quiltkamer uit te mesten.
Herken je deze nog?
Op zoek naar dozen om wat projecten in op te bergen stuitte ik op mijn dozen met scraps.
Allemaal keurig op kleur opgeborgen.
Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om met al die priegelstukjes aan de slag te gaan.
Dus......zakjes gepakt en alles netjes bij elkaar er in gedaan.
Daar wordt vast iemand blij van op de landelijke droomdekendag.
Daar kun je altijd lekker grasduinen in stofjes, weesblokken en kleine lapjes.

Na een ochtendje hard werken ziet het er allemaal alweer wat netter uit:
Grote lappen in grote boxen

Kleine dozen voor projectjes (oftewel wipjes) en kleine lapjes

Japanse lapjes, lapjes met theemotiefjes, kleurige lapjes voor kidz, australische lapjes, witte lapjes enz. enz. enz. 
Voorlopig mijn goede voornemen nog maar even vasthouden en GEEN stof kopen!
En dan heb je zomaar, door je stofjes wat anders te rangschikken een regenboog in je kamer!
In Frankrijk wilde ik aan dit kleed beginnen, maar het is zó'n enorm gepuzzel, dat ik er een ontwerpbord bij nodig heb om alles een beetje overzichtelijk te krijgen.
Komt op de WIM lijst dus....
Mijn verjaardagslapjes liggen mooi bij elkaar. Om af en toe te aaien....
Op een gegeven moment zullen ze me zeggen wat ik er van moet maken.
Op de regiodag heb ik bij Petra Prins wat extra stof gekocht voor mijn "Zutphense Snoepdoos" project.
Volgens mij ben ik daar al 3 jaar mee bezig.
In mijn enthousiasme heb ik allemaal verschillende maten blokken gemaakt (uit diverse boekjes, vandaar). De extra stof is bedoeld om alle blokken dezelfde maat te maken.
Wie weet vordert het dit jaar nog wat.......
Onderin de krat met "vakantiewerkjes" kwam ik de waaiertjes tegen.
Ze waren al op de ondergrond gestikt, dus ik hoefde alleen de banen nog maar aan elkaar te naaien.
Wat een leuk patroon!!!

En als je eenmaal zo ver bent, is hij ook zó klaar!
Dat was leuk om te doen. Ik ga dit patroon vast nog een keer gebruiken!
Vrijdag krijgen we bezoek uit Australië. Erg leuk.
Plotseling bedacht ik dat ik iets wilde maken om hem mee te geven voor zijn beide zoontjes.
Op de school waar ze zitten zijn ze ingedeeld bij de Echidna's (dat is een australische egel zónder oortjes). Leuk dus om dat er in te verwerken.
Het zijn twee kleurige placemats geworden, waar héél veel op te zien valt.
  
En nu staat mijn doos met hexjes weer geordend klaar voor de reis.
Eerst even naar het westen, want DD's moeder wordt dinsdag 101!!!!!!!
Deze foto met onze DD is vorig jaar gemaakt op haar grote 100 jarige feest.Ík vind het een plààtje!
En zaterdag nog even een weekje en France. Als bedankje en ter evaluatie gaan we in de herfstvakantie weer even naar Castel Marguerite. Gezellig.
groetjes, 
Trui








3 opmerkingen:

  1. Je gaat als een wervelwind Trudy! Je schoonmoeder al 101, gefeliciteerd!
    De placemats zijn geweldig, had je al die enorm leuke stofjes in huis?
    En de tas is prachtig en je scraps opgeruimd en 3 dekens doorgestikt....pfff!!
    Helaas ben ik verhinderd op de dddag. Jullie nog een hele fijne week in Frankrijk en heel veel plezier op de dddag!!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een hele fijne week in Frankrijk !! De tas is erg leuk ! groetjes ook aan Dick en alvast gefeliciteerd met Dick's moeder en een fijne dag met haar. tot................. Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet DD's moeder er nog fantastisch uit, ongelooflijk!
    Ik ben wèg van die waaiertjestas! Wat een plaatje.
    Je quiltkamer is volgens mij nu heel erg opgeruimd en overzichtelijk, maar ook erg vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy