21 november 2015

het Quiltkwartet

gaat weer op stap. Voor de 4e keer gaan we met z'n vieren een midweekje naar Drenthe.
Nou woon ik daar zelf al, dus voor mij is het een thuiswedstrijd....maar de rest moet er nog even voor rijden.
We gaan aan droomdekens werken, maar ook "gewoon" lekker aan eigen werkjes quilten.
Binnen no time hebben we het huisje altijd omgetoverd tot een waar quilt-fort:
alle stoelen aan de kant (om werk neer te kunnen leggen), tuintafels naar binnen als snijgebied en de eettafel wordt bedekt met machines en andere benodigdheden. Alleen voor de avondmaaltijd wordt hij even "ontruimd" <lol>
Vorig jaar had ik te weinig én de verkeerde dingen bij me, dus dat gaat me nu niet weer gebeuren haha!
Volgens mij kan ik nu wel 4 weken vooruit.
Kijk je even mee?
Mijn "Spiderweb" is af en hoeft alleen nog maar 'even' doorgequilt te worden.
In een Ariadne (uit de vorige eeuw) zag ik een leuk idee voor een droomdeken van overhemd stroken.
  
Deze placemats maakte ik in mei in Frankrijk en zijn nog steeds niet afgewerkt.
  
Ergens onderin een doos vond ik deze autootjes. Met heel veel stroken en evenzoveel fantasie wordt dat ook vast een leuke droomdeken.
  
Het Zutphense 'Snoepdoosje' van Petra Prins.....
Hoe vaak kwam dit al ter sprake....
Op de laatste regiodag heb ik wat bijpassende lapjes gekocht.
Toen ik e.e.a. eens even recht ging snijden, bleken er helemaal niet zoveel verschillende maten blokken...de meeste waren gewoon 15 x 15 cm.
Alleen niet van elk patroon 4 stuks, wat het samenstellen van een quilt wat makkelijker maakt.
Hier moeten dus even een paar blokjes bij gemaakt worden.
Misschien van de huisjes wat extra, want die zijn toch zó leuk!
  
Haha, de foto zit op zijn kop. Maar de bedoeling is duidelijk: mijn mooie Kaffe Fasset stroken die ik voor mijn verjaardag kreeg worden...tulpen! Zo'n leuk patroon!
Heel goed voorbereid, want alle stroken zijn al op maat gesneden. Ik ga er (heel heftig) een rood/wit stippeltje als achtergrond bij gebruiken.
En dan Ricky! Hier wil ik in Frankrijk een workshop van geven en daartoe de verschillende fases van een convergence quilt voorbereiden.
In principe met de 5 lapjes links, maar voor alle zekerheid ook nog wat andere mee.
Zó leuk om te doen! 

Het woord "leuk" komt wel erg vaak voor in dit stukje, zie ik.
Maar ja, je bent verslaafd of je bent het niet...en dan zijn zó veel dingen leuk!
Al zoekend kwam ik ook nog heeeeeeeeel veel tegen wat ik ooit nog eens wil maken.
Ik heb mijn leeftijd dan ook maar verhoogd van 120 naar 150.
Mits mijn handen en ogen nog willen.

groetjes en goed weekend,
Trui
 



6 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je nóg een weekje kunt blijven Trudy! Of jullie moeten als muisjes zo stil zijn....Geweldig, wat een leuke werken. Kan alleem maar heel erg LEUK worden!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wordt 's nachts doorhalen met zoveel leuke projecten of inderdaad 1 of 2 weekjes bijboeken!
    Wens jullie een heerlijk week en vooral veel plezier!
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, via FB weer een nieuw of ontdekken. Wij zijn net een paar weken terug van onze jaarlijkse midweek. Veel plezier jullie maar dat gaat vast wel lukken!z

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk zo'n weekje.
    Je spiderweb vind ik te gek.
    Lijkt me heerlijk om door te quilten, moet zelf ook maar eentje maken voor strakjes op de longarm.
    Je tulpenquilt lijkt me ook een heel mooi project worden.
    Tja, die honderdvijftig ga ik niet halen, vandaar eerst hier wat projecten afmaken.

    Groetjes,
    marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt veel leuke projecten op stapel. Spannend.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy