26 februari 2016

Nog steeds gek op Henkie

Natuurlijk ben ik al ruim 46 jaar gek op mijn eigen lief,
maar Henkie moet ook niet onderschat worden.
Zeker voor een stoffen-verzamelaar.
Onze donatie (zie vorige blog) moest natuurlijk verzilverd worden, dus togen Cora en in vanmorgen al vroeg naar de markt! 
KOUD!!!
Eerst even samen een kopje koffie. 
Daarna gingen we eerst bij Henkie kijken en daar hebben we een flinke voorraad in kunnen slaan.
Het was (zoals gewoonlijk) weer erg druk en Henkie stond (weer) in zijn eentje.
Toen Cora dan ook aanbood dat ze onze eigen stofjes wel even af wilde knippen, werd dat dankbaar door hem aanvaard. (Cora heeft vroeger in een stoffenzaak gewerkt, vandaar)

Ze werd vervolgens prompt door andere dames aangesproken en is nog even doorgegaan met stof afknippen. Het is maar goed dat ze nog een  andere afspraak had, anders stond ze er nu vast nóg, haha
Zulk heerlijk werk he, thuis de stoffen netjes opvouwen en op kleur leggen.
We hebben ook een paar leuke piraten-stofjes, want naar jongens-dekentjes is ook veel vraag.

 
 "La Rouge" is af!!!
Alleen nog de ophangtunnel vastzetten en een label maken 
en dan kan hij mee naar Castel Marguerite in augustus.
Maar misschien hang ik hem eerst wel even in de woonkamer!
 Hij is zó mooi geworden....

Vorige week had ik op de droomdekendag voornamelijk "juf" gespeeld, zodat ik thuis toch nog even iets voor mezelf wilde doen.
Dit is de opzet. Het wordt een "zee-deken" voor een jongetje 
en ik kan er lekker veel batik-scraps in kwijt.

Het kattengrit en de sokken naderen ook hun einddoel.
Er is nu ook een sjaal bijgekomen....
Nog geen idee zeker....???

groetjes en fijn weekend,
Trui


7 opmerkingen:

  1. Zo'n Henkie zou ik ook wel willen in de buurt willen.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, onze Henkie!! Ik ben zo blij dat hij er nog steeds staat! Leuke stoffen, super voor de droomdekens en niet duur. Kan me voorstellen hoe koud het vanmorgen was...brrrr.....maar die vrolijke stapels vergoeden alles! Veel naaiplezier (de Rouge is prachtig en de zeequilt geweldig leuk) Fijn weekend
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet er niet aan denken dat hij niet meer op de markt zou staan! Zo'n man verdient een lintje want hij is ook altijd vriendelijk.
    Mooie stofjes hebben jullie gekocht voor de dekentjes.
    Succes met het maken.
    Goed weekend
    groetjes Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er zijn prachtige stofjes ingeslagen! En je La Rouge is prachtig! Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie vrolijke stoffen gekocht! succes er mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Henkie is niet te onderschatten, maar Cora ook niet!! Wat een pracht aan lappen.
    En wat een pracht van een quilt is dat. Die past helemaal in zo'n omgeving in Frankrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat ik nou denken dat "Stoffen Henkie" er helemaal mee gestopt was......? Of is ie na de verveling toch maar weer opnieuw begonnen......? Staat ie ook nog steeds in Emmen op de markt...?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy