22 februari 2016

wonderlijk

Wat is het toch wonderlijk, zoals keurig opgeruimde ruimtes tóch weer dichtslibben....
Neem nou de zolder...vorig jaar gekuist tot keurige bibliotheek:
en nog geen jaar later ziet hij er alweer zo uit:
Zo ook met mijn quiltkamer.
Daarom was het zo stil hier...ik was aan het opruimen en reorganiseren.
Het ziet er nu weer netjes uit.
Op zolder alles uit en op mijn quiltkamer alles is in 't zicht.
Opbergen in een kast stààt dan wel netjes, maar als ik lapjes niet zie, vergeet ik ze....
 Hebben jullie dat nou ook?

Even een paar mee-geniet-momenten van de achterliggende week:
We waren even een paar dagen de hort Veluwe op i.v.m . wat bezoekjes.
Het leverde ons, behalve een paar mooie ontmoetingen 
(en een bevroren orchidee, die ik in de auto had laten overnachten (...)),
 een onverwacht mooi uitzicht vanuit onze hotelkamer op:
Ondertussen was DD  weer lekker druk met cateren. 
Een opdracht, aanvankelijk voor 80 personen, die uitliep op tot 130!!! 
Ze heeft zich er weer kranig doorheen geslagen (ze werkt in haar eentje!!!) 
en het zag er weer prachtig uit:
Woon je (in de buurt van) Groningen en lijkt  dit je ook wel wat, 
bv. voor een jubileum of je verjaardag?
Neem gerust contact met haar op (klik) 

Afgelopen zaterdag was er weer een gezellige droomdeken-dag in Emmen. 
Meer foto's vind je op de Facebook pagina van deze groep: (klik)

We werden onverwacht verblijd met een prachtige donatie om nieuwe stofjes te kopen. 
Daar zijn we héél blij mee!
Ook bracht iemand een tas vol gekregen stofjes mee.
"Ja hoor, het zijn allemaal katoentjes....
Er zit hier en daar wat kleding bij.... "
Het bleek dus een tas met (bijna alleen maar) kleding uit Indonesië...
stuk voor stuk allemaal mooie batik-stoffen
geweldig om mee te quilten , 
maar kunnen ze ook voor droomdekentjes gebruikt worden???
Zó in ieder geval NIET, dus eerst maar eens wassen,
 daarna een hele middag strijken (want die stof kreukt zo heerlijk...)
en daarna het mes er in.
En kijk nou toch eens wat een mooie collectie stofjes!
Zó kunnen we er wel wat mee!
 Ik ga op vakantie en ik neem mee.....nou, als quiltster een HELEBOEL!!!
Het aantal aanmeldingen voor de quilt/droomdekenweek in Frankrijk loopt al aardig op!
Ook zin om mee te gaan? Kijk voor meer info op de speciale pagina (klik)
Het wordt vast super gezellig!

Dit was het weer even voor deze keer!
Fijne week nog allemaal.
groetjes,
Trui




3 opmerkingen:

  1. O wat moest ik lachen toen ik de eerste twee foto's zag van dit blogje. En de rest van het blogje heel erg mooi om te lezen en natuurlijk jullie dochter geweldig hoor een dikke pluim. Jammer dat ik niet in de buurt van Groningen woon.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zó herkenbaar, van dat dichtslibben van een opgeruimde kamer. Gebeurt met een kruipkast ook .... Nou ja, we blijven in ieder geval bezig.
    Wat een mooie stoffen kregen jullie. Wel heel speciaal voor een droomdekentje.
    Ik zie een hele bekende tas: met die vogelhuisjes. Hangt bij mij in de bijkeuken. Heerlijk groot formaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trudy, dit is TE herkenbaar.....dankzij verjaarsvisite met veel kinderen in een kletsnat geregend Groningen MOEST ik de quiltkamer grotendeels leegruimen (hebben ze ruimte voor tekenen etc.) en nu borrelt er van alles quilterigs weer boven.....pfff....terwijl de ´opgeruimde´ spullen gewoon gezellig op de vliering liggen en roepen om afgemaakt te worden....zucht....
    Ik zou ook wel op vakantie willen, gewoon de boel de boel laten en één....nou ja twee....nou ja...ook nog een haakwerkje.....pfff....ik wens jullie een hele fijne vakantie en super werk van dochter!!!
    groetjes!
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy