30 april 2016

Kringloop

In het kader van mijn nieuw in te richten werkkamer, maar ook door een nieuwe opruimactie op zolder  moest er het een en ander weg....dat werd vandaag dus een tochtje naar de kringloop.
Ik wilde graag een echte snijtafel op hoogte. Bij Ikea hadden we al verstelbare poten gezien, waar dan een tafelblad op kon. Maaaaaaarrrrrr....op zolder stonden ook al een paar jaar ongebruikt, de verstelbare schragen van hetzelfde Zweedse warenhuis. Eigenlijk dus alleen een blad nodig.
En wat bleek: jawel, bij de kringloop, voor €2,50
Tadaaaaaaaa.....snijtafel....op hoogte! Blij, blij, blij!
In de franse week (klik) gaan we een groeps-quilt maken, waar nogal wat voor gesneden moet worden.
Zo kon ik de tafel dus al goed uitproberen.
En wat kwam ik óók nog tegen bij de kringloop?
Een "portable" strijkplankje. Oók handig voor Frankrijk.
Ik was al van plan hem de komende weken bij Action te halen, maar daar is hij toch nog iets duurder dan €3,95. Hij ziet  er alleen niet zo leuk uit.
Maar daar hebben we wat aan gedaan <lol>
Om in stijl te blijven, gepimpt met een echt Frans stofje. 
Staat (buiten gebruik) ook nog leuk bij mijn quilthuisje:
Ik weet het, het huisje staat nog (steeds) niet echt op een leuk plekje. En ik heb er al járen hetzelfde quiltje in....
Geen nood....de vakantie komt er weer aan en dan verzin ik altijd heel veel projectjes om mee te nemen.
Dat zouden dus zomaar wat nieuwe kleine quiltjes voor mijn huisje kunnen zijn.

Ziezo, dat was het weer even voor vandaag . Nu ga ik weer lekker genieten van mijn nieuwe speeltje: EQ5, gekregen van een lieve vriendin. Wat een ontzéttend leuk programma! Ik zit regelmatig hardop te lachen door alle leuke mogelijkheden.....

Groetjes en fijn weekend nog,
Trui





13 opmerkingen:

  1. Wat handig zo'n snijtafel!!!Had ik maar wat meer ruimte, kon ik er ook eentje plaatsen!!!Leuke aankopen heb je gedaan bij de Kringloop, fijn voor een habbekrats!
    Mooi huisje en kleine quiltjes ervoor heb je zo af!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook erg blij met mijn quiltkamer. We hebben de muur tussen 2 slaapkamers weg gehaald. Onze zoon vroeg waarom dat niet kon toen hij nog thuis woonde, haha. Ik kan alles heerlijk laten liggen en staan en zo weer verder gaan. Voor jou komt die tijd ook vast nog een keer! <3

      Verwijderen
  2. Heerlijk om een ruimte voor je zelf te hebben zeg.
    Lekker alles bij elkaar...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook geweldig! Zou het niet meer willen missen!

      Verwijderen
  3. Handig zo'n snijtafel op hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hé een snijtafel op hoogte, het werkt zo lekker.
    Je strijkplankje vind ik ontzettend leuk geworden, past echt heel goed bij je mini quiltje.
    Geeft zo'n voldoening om voor weinig zuke handig dingen te hebben. Dat is dan extra geniete ervan.

    Groetjes,
    Marga ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is heerlijk! Veel gesneden deze week en géén pijn in de rug! Jippie!

      Verwijderen
  5. Mooie aankopen. Niet allen voor de leuk maar ook goed voor het lijf. Ik denk dat jij dat ook wel hebt ik in elk geval wel een en dat is een heerlijk gevoel als je voor een paar cent/eurie iets leuks op de kop tikt.
    En dan Egmond aan Zee. Ik ken het huis erg goed en manlief en ik zijn er al ik weet niet hoe vaak langs gefietst, sterker nog wij hebben op 24 april in het huis gestaan vanwege de voorjaars markt die daar gehouden werd maar die niet doorging vanwege de storm die verwacht werd en het hele erge koude weer was natuurlijk ook geen pluspunt.
    Manlief en ik hebben een paar jaar een hele maand April op de camping gestaan in Heiloo, maar dat kan helaas niet meer. Een paar jaar geleden is de grond verkocht aan de gemeente en er worden nu huizen opgebouwd. Misschien heb je het wel gezien want het is de eerste rotonde vanaf Egmond naar Heiloo. In al die jaren en al die April maanden dat wij daar met plezier gestaan hebben hebben wij het nog niet zo koud gehad dan dit jaar. Toch was het een geslaagde vakantie. Ik heb mij weer kunnen laven aan de zee en de bloembollenvelden. Iets wat ik ieder jaar schijn nodig te hebben. Hahah.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, mocht je er nog eens heengaan, wellicht goed om te weten dat iedereen van 50+ in de Prins Hendrik kan eten voor ca. 7 euro! Wij doen het regelmatig met mijn vader, hele gezellige zaal en lieve bediening. 2e pinksterdag gaan we weer genieten!
      Waar hebben jullie nu op de camping gestaan?

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy