2 april 2016

lang geleden

...dat ik iets plaatste.....
Paar weken uit de running geweest. Hoopte te kunnen minderen met de medicijnen, maar voelde me daar niet echt lekker bij en lag dus een paar weken voor pampus.
Inmiddels besloten om dan toch maar naar de oude dosering te gaan en weer een beetje te kunnen genieten van het leven.
En gelukkig gaat dat nu weer.
Niet zo heel veel gedaan, dus ook niet zoveel te laten zien.
De "zee-quilt" is af en erg mooi geworden. Leuk toch , hoe een quilt nóg mooier wordt als je hem doorstikt! Vergeten close-ups te maken, die volgen dus nog.
Met veel moeite en gepruts en een paar nieuwe pogingen is er weer een blok ( G6) van mijn Aussie Dear Jane af:
Er zijn er nu 9 af en ik denk dat ik het daar maar bij laat.
Het is me (ondanks dat ik de blokken al vergroot tot 15 x 15 cm) toch té veel gepriegel.
Met deze blokken kan ik wel een mooi wandkleed maken.
Ooit.....
 

Verder druk bezig geweest met het maken van een "lesbrief" voor de workshop basis-technieken die ik dinsdag aan mijn droomdekengroep ga geven. Leuk om te doen, maar wel heel arbeids intensief.
We gaan een placemat maken, waarbij alles, van het maken van een blok t/m machinaal doorquilten en het aanzetten van een binding aan bod komt.
Vandaag hele leuke droomdekendag in Assen gehad met dd groep Enschede, Emmen, Assen en Lemmer.
Geheel anders dan anders hebben we niet individueel aan ons eigen werk gewerkt, maar met z'n allen heel veel blokken gemaakt, waarvoor we regelmatig op een andere plek moesten zitten, waar we dan weer aan een ander blok gingen werken.
Verrassend en leuk om te doen en zo ook naast heel veel verschillende mensen te komen zitten.
De blokken zijn met de diverse groepen mee naar huis gegaan, die er dan weer een hele deken van gaan maken. Hier een impressie van de gemaakte blokken:
hartjes
french braid
potloden
kattenkoppen
scraps
De aanmeldingen voor het weekje Frankrijk komen al goed op gang. Er zijn nog maar een paar plaatsen over, dus als je nog zin hebt: gauw opgeven!
Meer info op de speciale  pagina
Zie je tegen een lange reis alleen op, dan kun je gerust je man of een vriendin meenemen. Het is een prachtige omgeving om te wandelen, fietsen of lekker te luieren in de mooie tuin.
Ook kunnen we mensen met elkaar in contact brengen om evt. samen te reizen.

Het kattengrit-project is nog steeds niet af.....ik kon de energie (nog) niet opbrengen om het af te maken.....en inmiddels is het er niet meer het seizoen voor.....
Heb ik nu voldoende hints gegeven? :)

Groetjes en fijn weekend nog allemaal,
Trui
 
 


2 opmerkingen:

  1. Hints genoeg maar het allerbelangrijkste is dat jij je weer lekker voelt.
    Minder medicijnen zou heel erg mooi zijn maar dat gaat helaas niet altijd.
    Leuk voor jou dat de week Frankrijk op veel belangstelling mag rekenen.
    De voorbeeld dekens/blokken zien er geweldig uit.
    Wens je verder nog veel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat het wel verstandig was terug te gaan naar je oude dosering. fijn dat je je nu toch wat beter voelt.
    Wat maakten jullie enige blokken voor de droomdekentjes! Mooi om zo samen te werken aan zo'n goed project!!

    En je gaat een enige placemat maken voor je groep. Veel werk met de voorbereiding natuurlijk, maar straks krijg je de voldoening.
    Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy