26 november 2016

Meet Bugsy

Al ruim een jaar lag dit patroon te wachten. Het leek me zó veel werk...
Maar toen ik eenmaal begon, was het zó leuk, dat het best snel opschoot.
Zeker toen ik mijn nieuwe machine kreeg, die zulke mooie festoneersteekjes maakt.
Ik heb eerst alle onderdelen op vliesofix getekend en op de stof gestreken.
Daarna alle onderdelen uitgeknipt en op elkaar gestreken (m.b.v. bakpapier)
zodat je a.h.w. een complete applicatie hebt.
Vervolgens de applicaties op de vierkanten en rechthoeken gestreken en elke dag een figuur geappliqueerd.
Zulke leuke koppies! Ik werd steeds vrolijk als ik er naar keek.
De blokken er tussen (met de dutchman puzzel) waren proefblokken 
voor mijn huiswerk voor de sampler-workshop bij de 
Frottende Freule (waarover later meer) 
Uiteindelijk heb ik ze toch niet gebruikt in de Bugsy deken.
Inmiddels zit er ook al een groene, smalle bies en een blauwe gebloemde rand omheen, maar ik ben vergeten daar een foto van de maken, haha.
Volgende week maar eens op zoek naar een bijpassende fleece-deken.

Dank voor alle leuke reacties op mijn vorige blogje.

groetjes en leuk weekend nog,
Trui


4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vrolijke quilt maak je! Fijn om een machine te hebben waarmee je alles sneller kan vastzetten!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat verschrikkelijk, ontzettend LEUK!! Daar word je helemaal blij van.!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is zeker heel erg leuk. Een vrolijke quilt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy