7 november 2016

Weer even een Time Out

Grrrrr.....nou heeft Blogger weer van alles van mijn site afgehaald....zoals mijn diashows en tutorials.
En héél veel foto's in de zijbalk.
Het gaat heel veel tijd kosten om mijn blog weer spic en span te krijgen...
tijd die ik liever voor quilten gebruik...
Ik denk dat het komt doordat Picasa overgenomen is door Google...en daar valt Blogger volgens mij ook weer onder.....ze spannen allemaal samen tegen mij, hahaha!
En ik heb nog niet door hoe dat allemaal werkt.... ook dat gaat weer tijd kosten.....
En wij quilters hebben daar altijd een chronisch gebrek aan. Was het maar zoals met onze lapjesvoorraad: die lijkt zich 's nachts wel steeds stiekem te vermeerderen......
.
Facebook is voor mij een snellere en ook heel gezellige manier van "showen" . Vooral ook omdat je het "even gauw" met je smartphone kunt doen!
Het is zo leuk om je werk met anderen te kunnen delen en ik merk (aan de vele reacties) dat ik via dàt medium dus veel meer mensen bereik.
Jammer voor de lezers hier die dààr niet komen, maar ik neem dus toch maar weer eens even een time out hier.
Om me bezinnen wat ik met dit blog wil. Ik vind het nl. toch ook wel heel leuk om tutorials te kunnen delen en andere handigheidjes en ervaringen. Op een plek die je ook steeds weer terug kunt vinden. Want dàt is op FB weer wat lastiger.....
Misschien een fotoblog......daar ga ik over denken.
Dat zou er dus zo uit kunnen zien:
Mijn "Dikke Dames" (naar patroon van Annet van Loosbroek) is in september afgemaakt
Na de landelijke droomdekendag op 1 oktober heb ik alweer heel wat droomdekentjes gemaakt.Deze van strips die ik in Soestduinen meekreeg.

Lekker weer even scraps wegwerken
Weer eens volgens een patroon. Altijd weer een hele uitdaging
De "binnenstrookjes" waren ooit bedoeld voor een "klosjes"deken. Nu stralen ze in de zon met 'gewone' felle stroken er om heen
Dierbare vriendin van DD ernstig ziek. Dat vraagt om een warme deken <3


We'll meet again.....
Groetjes,
Trui

8 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk, ook ik post graag wat snel op Facebook, maar op een blog kan ik toch meer mij "ei" kwijt. Bovendien krijg je minder gezeur! haha!
    Ik heb ook steeds ruzie met blogger. Wil het emailadres verwijderen waar ik mijn blog aan vast heb gezet want dat e-mailadres gaat verdwijnen. Denk maar niet dat het me lukt. Heeft weer met een Googleaccount te maken, wat een macht hebben die lui toch. Razend word ik daarvan! Maar genoeg gezeurd, wat heb je weer prachtige quilts gemaakt Trudy en wat een tempo heb je, dat lukt mij echt niet. Maar dat hoeft ook niet, als het maar leuk blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, het blijft een vreemd idee, dat instanties als Google en Blogger dingen doen waar wij geen of weinig zeggenschap over hebben...
      Ik had aanvankelijk een hele eigen website, maar die was zéér gebruikers-onvriendelijk en kostte me nog véél meer tijd. Dank voor je steun en het trouwe lezen:)

      Verwijderen
  2. Misschien heb je hier iets aan(zie link hieronder) Mij overkwam al eerder hetzelfde met blogger en heb een blog geschreven over een wat snellere oplossing om in elk geval je volgers terug op een leeslijst op het blog te krijgen.
    http://connysquilts.blogspot.nl/2016/09/help-blogger-wat-gebeurt-er-bloglijst.html#links

    Ik hoop dat je toch blijft bloggen (ik heb geen FB) zo gezellig om bij iedereen inspiratie op te doen. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je steun! Ik zal er eens wat meer tijd in gaan steken om te kijken of ik sneller en simpeler kan gaan bloggen.
      En ik ga proberen mijn tutorials terug te plaatsen op de een of andere manier....

      Verwijderen
  3. Je kunt het heel erg leuk beschrijven hoor. Het is heel vervelend dat blogger van die streken uithaalt begrijpen ze daar echt niet dat wij onze tijd liever aan andere dingen besteden?
    Toch is het je gelukt om nog een paar leuke dekentjes te maken en een mooie warme deken voor iemand die het nu erg nodig heeft.
    Ook heel erg lief toch.
    En leuk om weer iets van jou te lezen
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Trudy.
    De dikke dames zijn zo leuk. Er hingen ook een paar dames op de tentoonstelling in Delden. Foto's staan op mijn blog.
    Ik zou zo graag weten of en waar ik het patroon kan kopen.
    Om een keer te maken als ik TIJD heb.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je trouwe reacties! Ik had een uitnodiging voor Delden, maar zag een beetje op tegen het brengen en halen...misschien volgend jaar.
      Het patroon heb ik van een vriendin gekregen. Ze had de workshop bij Vrolijk schilderij gevolgd en gevraagd of ze er ook een quilt van mocht maken. Er is dus niet echt een "koop" patroon en ik geef het hare niet graag door. Maar je kunt natuurlijk heel goed een foto van internet plukken en daar zelf een patroon van tekenen. Succes en groetjes!

      Verwijderen
  5. Die dikke dametjes vind ik óók zo leuk! Zo'n gezellig quiltje.
    Ik las laatst ook dat Picasa stop en vroeg me af hoe dat verder gaat. Ik ga het toch eens informeren.
    Dat moeilijke opzoeken van dingen op fb, vind ik ook een bezwaar. Het is sneller, dat is waar, maar toch vind ik het schrijven en lezen op blogs leuker.
    Gewoon doen wat jij prettig vindt hoor. Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy