12 januari 2017

Frottende Freule en de val van de trap

Al een paar maanden reis ik, eens in de zoveel weken, naar Schildwolde, naar de Frottende Freule.
We doen daar een workshop "Sampler". De meeste technieken ken ik al lang, maar dit keer is het in inches en dat is voor mij nieuw. En........er moet héél precies gewerkt worden.....ook dat is niet mijn sterkste punt, haha.
Eerlijk gezegd ben ik niet zo van de kleuren van deze winkel.....geef mij maar het Cordi Atelier in Groningen (...). Ook had ik besloten er géén nieuwe lapjes voor te kopen.
Jullie kennen mijn voornemen (al een paar jaar hetzelfde) : géén nieuwe lapjes kopen.
Ik had dus besloten om mijn voorraad rood-wit-blauw hiervoor te gebruiken. Af en toe lastig, want ik moest het doen met de lapjes die ik had.... Gelukkig kwam ik er een heel eind mee.
Inmiddels zijn alle blokken gemaakt en zijn we aan de afwerking toe.
De blokken tot nu toe:
 
 Het geheel:
 
Volgende keer moeten er sashings tussen gemaakt worden.
Maar vóór het zo ver is, ga ik op 16 januari  met een vriendin wéér naar Schildwolde voor een dagje "Ramen Lappen" met Supergoof! 
Leuk, leuk, leuk!!!
De bedoeling  was dat ik zou rijden.
Maar dat loopt een beetje anders, want ik ben dinsdag 
tijdens het afhalen van de was van de trap gevallen......
Als je 2 heupportheses hebt, is dat altijd het eerste waar je bang voor bent.
Gelukkig was mijn heup niet uit de kom en ook niet gebroken.
Maar er zit wél een scheurtje in mijn linker dijbeen.
Dat moet met rust genezen. 
Voorlopig zit ik dus aan de pijnstillers en loop ik de komende weken met krukken. 
Maar Winny wil gelukkig wel rijden naar Schildwolde...dus ik hoef Supergoof niet te missen , haha!
Nog een geluk bij een ongeluk:
aan mijn handjes mankeert niets, 
dus ik kan lekker door gaan met "frotten" (lol)

groetjes,
Trui

6 opmerkingen:

  1. Dat is pech hebben zeg, met die val. gelukkig valt de schade nog een beetje mee. Veel plezier met de sampler, de blokjes zien er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel pech, gelukkig kun je nog gaan "ramen lappen"
    Prachtige blokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Wat vervelend die val, gelukkig dat beide heupen niet stuk zijn. Wat zijn je blokken leuk, veel stofjes die ik ook heb!!
    Succes met het langzaamaan doen en de krukken.
    Anita A

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelend die val van je trapje, dus beterschap zeg.
    Maar een gezellig uitje ramenlappen met Goof.
    Wat een prachtige rood blauwe blokken heb je gemaakt.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat naar dat je bent gevallen. Beterschap doe maar voorzichtig.Mooie sampler blokken heb je gemaakt leuk om de cursus te doen zo leer je weer iets bij. Gelukkig kun je wel gaan ramen lappen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy