3 april 2017

Moeder van de bruid...

Ga daar maar eens op googelen....je komt de meest mooie creaties tegen.
Maar geen er van past bij mij, zucht. Ik heb nu eenmaal een veel zwieriger en kleuriger smaak.
Voor mij hoeft het allemaal niet zo deftig. Belangrijk is dat hij feestelijk is en ik me er goed in voel.
Gelukkig hebben we voor bruiloft nr. 2 vorige week in Leiden 
(in winkel 498...ongeveer) 
een leuke jurk gevonden.
Mooie zijde, blauw, groen en goud. Heel sjiek, maar niet té. 
Nu moet daar nog een mooi vest bij komen, even lang als de jurk
en als het even kan mosterdgeel.....
Dat vrolijkt het geheel mooi op.
Dat wordt deze week een dagje Groningen dus.
Kunnen we gelijk weer even lekker eten halen bij Cook-ing
Voor bruiloft nr. 1 heb ik stof gekocht. Als ik nergens wat kan vinden, dan maar zelf maken.
Ja, je ziet het goed, ook iets met geel. Heel toevallig exact de kleur van mijn eigen trouwjurk, 44 jaar geleden...(óók zelf gemaakt) en ook nagenoeg dezelfde stofstructuur.....
Maar dit geel valt straks bijna helemaal weg onder de voile vlinderstof.
De afgelopen week ben ik dus heel veel met stof, naald en garen en de machine bezig geweest, maar dat had allemaal niets met quilten te maken. Hij is bijna af, maar dat krijgen  jullie natuurlijk nog niet te zien, haha!
Over moeder van de bruid gesproken, onze moeders hadden toen exact dezelfde kleren gekozen. 
Toevallig zag ik het pakje van mijn schoonmoeder hangen 
(wat zij veiligheidshalve tijdens een familiebezoek,
helemaal in Limburg gekocht had!) 
Voor haar dus lastig om te ruilen (we woonden toen allemaal in Alkmaar),  
dus heeft mijn moeder iets anders uitgezocht.
Kijk, dat risico loop ik vast niet als ik zelf iets maak.... 
Bij dit soort dingen komt mijn manische kant weer een beetje boven: 
geen rust voordat het klaar is.
Want er moet ook nog tijd overblijven om op zoek te gaan 
naar mooie schoenen en als het kan een mooie ketting.....
Het handtasje wordt natuurlijk wél zelf gepatched. 
Er stonden een paar leuke in, volgens mij een van de laatste Quilt en Zo's.
Ondertussen kijk ik natuurlijk ook zo af en toe met een schuin oog naar mijn nieuw boek van de Millefiori.
En sprokkel ik hier en daar wat nieuwe stofjes bij elkaar voor mijn sterretjes.
En plotseling viel mijn oog op onze dekbedhoes: 
haha, geen wonder dat ik die zo leuk vond toen ik hem kocht.
Hij komt van "Hip Beddengoed" en is bedrukt met.....juist, Millefiori!
Groetjes van mij en een fijne week allemaal!




17 opmerkingen:

  1. Zo te lezen geniet je enorm van alle voorbereidingen om mooi voor de dag te komen op de beide bruiloften, je maakt me wel heel nieuwsgierig wat het gaat worden. Veel plezier met de voorpret, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja, is alleen maar leuk, al die voorpret!

      Verwijderen
  2. Je hebt veel voorpret dat lees ik wel, het word vast prachtig allemaal.
    Ben wel heel benieuwd hoor naar het eind resultaat, maar die krijgen we nog wel te zien.
    Spannende tijd hoor, lekker van genieten.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke stof heb je gekocht. Die bonte lijkt wel een Kaffe Fassettt. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Veel succes met de zoektocht naar tas, schoenen en de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, leuk he? En nog wel in de OPRUIMING in Stadskanaal, hihi

      Verwijderen
  4. Zo benieuwd hoe het is geworden. Als de bruiloft voorbij is, laat je het dan zien hier?
    Succes verder met alles!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik vast Ineke! Moet je nog wel even geduld hebben. De eerste bruiloft is begin september en de 2e eind oktober :)

      Verwijderen
  5. O, wat herkenbaar! Nooit in een winkel kunnen vinden wat ik zoek, ´t is de damesachtig of de modekleuren zijn mijn kleuren niet ;-). Je hebt een prima oplossing gevonden en wat grappig dat je smaak door de jaren heen niet eens zoveel verandert hè, qua kleur dan! Heel veel plezier met de voorbereidingen, leuk maar ook spannend! Groetjes naar Emmen! Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, Fransisca, volgens mij heb jij de oplossing óók wel gevonden! Je ziet er altijd héél leuk uit! Zwaai terug uit Emmen!

      Verwijderen
  6. ❤❤❤mam als JIJ er maar bent, in welke creatie dan ook. Alle vertrouwen in dat het iets moois wordt ❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaaaach, wat lief! Wordt vast een geweldige dag <3

      Verwijderen
  7. Ja als moeder van de bruid ben je er maar wat druk mee. Knap van jou om zelf iets mooi's te maken. Ik zou het wel kunnen maar durven is nog iets heel anders.
    Wat gaat de tijd toch snel he zo ben je zelf de bruid en nu maken de kinderen de grote stap. Ik wens ze heel veel geluk toe en geniet van alles.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Xo is dat, Marga! Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee kan maken. We genieten van elke dag.....het gaat al hard genoeg!

      Verwijderen
  8. Gelukkig, ik ben de niet de enige die lichtelijk panisch en manisch wordt van "de outfit". In mijn geval moeder van de bruidegom. Iedereen wilde mij in een jurk maar ik voel me daar niet zo lekker in, Dus mooie donkerblauwe broek en een soepelvallend topje/blouse/vest. Maar wat een mooie kleur geel heb je uitgzocht voor jouw outfit, dat zal je vast prachtig staan, zo'n mooie warme kleur. Ik wens je hele bijzondere en fijne dagen, geniet ervan!xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Mirjam! Dat wens ik jou ook. Ik ben ook nog een keer moeder van de "gom" he? Heel leuk allemaal. Ik wilde eigenlijk ook geen jurk, maar deze stond tóch leuk :)
      groetjes!

      Verwijderen
  9. Wat is dat een prachtige stof die je kocht! Dat wordt een super creatie! Wat een voorbereidingen hè?! En natuurlijk komen er allerlei herinneringen boven. Leuk die foto van jullie van vroeger.
    Heel succes en ook plezier met het naaien én de inkopen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy